Навіщо потрібен генератор в автомобілі?
Електрика авто відіграє важливу роль і допомагає забезпечити оптимальне керування не тільки двигуна, а й ходової частини. Також дають можливість швидко та правильно реагувати та контролювати машини при екстрених гальмуваннях.
Електрообладнання автомобіля потрібне для запуску двигуна, освітлення та роботи приладів машини. Жодне сучасне авто без електрики не працюватиме.
Застосування електронних приладів дозволило покращити низку традиційних пристроїв, а саме:
- електроприводи;
- склоочисник;
- склопідйомників;
- налаштовувати положення крісел тощо;
- освітлювальні та сигнальні пристрої.
Прогресивне покращення електроніки призвело до того, що безконтактні двигуни стали конкурентоспроможними за ціною з традиційними, переважати їх за стабільністю, технологічністю виробництва та можливостями регулювання.
Покращена система коригування фар значно підвищує безпеку їзди. Вона дає можливість спрямовувати освітлення таким чином, щоб гарантувати водієві чудову видимість і при цьому не засліплювати автомобілістів, що рухаються у зустрічному автотранспорті.
Таким чином електрика авто пов'язує всю роботу автомобіля та забезпечує для себе та пасажирів безпечну їзду та комфортність. У сучасному світі виробники виготовляють надійні, якісні, а найголовніше необхідні деталі, якими легше користуватися.
Загальний принцип роботи пристрою
Акумуляторна батарея вимагає підзарядки для постійної та ефективної роботи для цього використовують генератор, який є джерелом підзарядки. Якщо він не працюватиме, акумулятор швидко розрядиться. Він забезпечує необхідний струм для заряду АКБ та роботи електроприладів.
До виготовлення генераторів висувають високі вимоги щодо надійності, оскільки він створює безперервну роботу більшості компонентів сучасного автомобіля. Типова потужність сучасного генератора у легковому автомобілі близько 1кВт.
Основні частини генератора:
- Шків – використовується для передачі механічної енергії від двигуна до валу генератора за допомогою ременя;
- Корпус складається з двох кришок: передня (з боку шківа) та задня (з боку контактних кілець);
- Ротор – сталевий вал із розташованими на ньому двома сталевими втулками. Між ними обмотка збудження, висновки якої з'єднані з контактними кільцями. Генератори обладнані переважно циліндричними мідними контактними кільцями;
- Статор – пакет, набраний із сталевих листів, що має форму труби. У його пазах розташована трифазна обмотка, в якій виробляється потужність генератора;
- Складання з випрямними діодами - об'єднує шість потужних діодів, запресованих по три в позитивний та негативний тепловідведення;
- Регулятор напруги – пристрій, що підтримує напругу бортової мережі автомобіля в заданих межах при зміні електричного навантаження, частоти обертання ротора генератора та температури навколишнього середовища;
- Щітковий вузол – знімна пластмасова конструкція. У ній встановлені пружні щітки, що контактують з кільцями ротора;
- Захисна кришка діодного модуля.
Генератор є тим вузлом, який безпосередньо перетворює механічну енергію, що передається двигуном, в електричну енергію. Генератор містить як статичні, так і рухливі вузли, що міститься в корпусі.
Зі статті можна зробити висновок, що генератор та електрика авто є важливою частиною машини, без якої не обійтися, а також допомагає забезпечувати заряд АКБ, та живлення всіх електросистем в авто після запуску ДВЗ.